piątek, 20 marca 2015

Makaron orkiszowy ze szpinakiem i suszonymi pomidorami /Fusilli pasta with spinach and dried tomatoes

Miałem ostatnio ochotę na jakieś danie z makaronem. Bez udziwnień, bez jakichś wyrafinowanych składników. Żeby ich było ze 3-4, nie więcej. Kilka dni później dostałem maila od Makaronów Polskich, że chcą mi przysłać próbki... telepatia czy co. Postanowiłem wziąć je na warsztat i sprawdzić jak smakują :D

Składniki:
Ingredients:
200 g makaronu orkiszowego świderki(u mnie Makarony Polskie), /200 g of spelled fusilli pasta,
400 g szpinaku(może być mrożony, ale siekany), /400 g of spinach,
5-6 suszonych pomidorów w oleju, /5-6 dried tomatoes in olive oil,
2 ząbki czosnku, /2 cloves of garlic,
oliwa, /olive oil,

Na oliwie (ja użyłem tej z pomidorów dla aromatu) podsmażamy drobno posiekany czosnek, dodajemy do niego pokrojone pomidory (nie za drobno) i szpinak. Jeżeli używacie mrożonego, to najpierw go rozmroźcie na suchej patelni. Wszystko chwilę dusimy i dodajemy makaron ugotowany w międzyczasie al'dente (albo bardziej, jeżeli lubicie). Jeżeli całość jest za sucha, to możemy dolać odrobinę oliwy. Gotowe.
/Chop the garlic and fry on olive oil (I've used olive from tomatoes jar), add chopped tomatoes and spinach(You can use frozen, but before You need to heat it up in dry pan). Cover up and stew for about 5-10 minutes. Add cooked pasta (al dente or more if You like). If everything is to dry add some olive oil. Done.


Prawda, że proste? Każdy z nas ma taki przepis, różniący się składnikiem czy dwoma. Możecie dodać tuńczyka, krewetki, ser, brokuły, nawet świeże pomidory. Co tylko chcecie :D Wrócę jeszcze na chwilę do makaronu. Nigdy wcześniej nie jadłem orkiszowego, a tutaj bardzo miłe zaskoczenie. Ma on wyraźniejszy, bardziej zdecydowany smak, a do tego kolorystycznie bardzo fajnie łączy się ze szpinakiem, który uwielbiam. Z czystym sercem mogę go Wam polecić. Za kilka dni pojawią się pewnie potrawy z pozostałymi dwoma makaronami, więc wyczekujcie ;)


Mam nadzieję, że Wam zasmakuje.
Pozdrawiam i życzę smacznego :D
Kacper T. ;)

1 komentarz:

Na moim blogu nie ma moderowania komentarzy, czasami zdarza się tak, że system ich nie publikuje. Te wulgarne są usuwane przeze mnie z automatu.