Makaron orkiszowy ze szpinakiem i suszonymi pomidorami /Fusilli pasta with spinach and dried tomatoes

Miałem ostatnio ochotę na jakieś danie z makaronem. Bez udziwnień, bez jakichś wyrafinowanych składników. Żeby ich było ze 3-4, nie więcej. Kilka dni później dostałem maila od Makaronów Polskich, że chcą mi przysłać próbki... telepatia czy co. Postanowiłem wziąć je na warsztat i sprawdzić jak smakują :D

Składniki:
  • 200 g makaronu orkiszowego świderki(u mnie Makarony Polskie),
  • 400 g szpinaku(może być mrożony, ale siekany),
  • 5-6 suszonych pomidorów w oleju,
  • 2 ząbki czosnku,
  • oliwa,

Na oliwie (ja użyłem tej z pomidorów dla aromatu) podsmażamy drobno posiekany czosnek, dodajemy do niego pokrojone pomidory (nie za drobno) i szpinak. Jeżeli używacie mrożonego, to najpierw go rozmroźcie na suchej patelni. Wszystko chwilę dusimy i dodajemy makaron ugotowany w międzyczasie al'dente (albo bardziej, jeżeli lubicie). Jeżeli całość jest za sucha, to możemy dolać odrobinę oliwy. Gotowe.


Prawda, że proste? Każdy z nas ma taki przepis, różniący się składnikiem czy dwoma. Możecie dodać tuńczyka, krewetki, ser, brokuły, nawet świeże pomidory. Co tylko chcecie :D Wrócę jeszcze na chwilę do makaronu. Nigdy wcześniej nie jadłem orkiszowego, a tutaj bardzo miłe zaskoczenie. Ma on wyraźniejszy, bardziej zdecydowany smak, a do tego kolorystycznie bardzo fajnie łączy się ze szpinakiem, który uwielbiam. Z czystym sercem mogę go Wam polecić. Za kilka dni pojawią się pewnie potrawy z pozostałymi dwoma makaronami, więc wyczekujcie ;)


Mam nadzieję, że Wam zasmakuje.
Pozdrawiam i życzę smacznego :D
Kacper T. ;)

Komentarze

Prześlij komentarz

Na moim blogu nie ma moderowania komentarzy, czasami zdarza się tak, że system ich nie publikuje. Te wulgarne są usuwane przeze mnie z automatu.