Ciasto zebra ze starego zeszytu /Zebra cake

Zastanawiałem się ostatnio, jakie jest najprostsze ciasto. I stwierdziłem, że nie ma nic prostszego niż zebra. Chyba każdy ją zna. Świadczyć o tym może to, że każdy ma swój przepis na nią. Ja się dzisiaj z Wami podzielę przepisem, który od wielu wielu lat służy mojej rodzinie. Pochodzi  oczywiście ze starego zeszytu z przepisami ;)



Tym wpisem postanowiłem też przetestować prodiż, który znalazłem w piwnicy. Wyszło bardzo fajnie, ale trzeba uważać, bo za duża ilość masy może sprawić, że ciasto zacznie tak bardzo wyrastać, że przypali się przez przykrywkę. Zawsze można uratować się wstawieniem samej formy do piekarnika :D




Składniki:
/Ingerdients:
  • 4 jajka, /4 eggs,
  • 2,5 szkl. mąki, /2,5 cups of flour,
  • 1 szkl. oleju, /1 cup of oil,
  • 1 szkl. wody, /1 cup of water,
  • 1,5 szkl. cukru, /1,5 cup of sugar,
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia, /3 tsp of baking powder,
  • esencja waniliowa, /vanilla extract,
  • 3 łyżki kakao, /3 tbsp of cocoa,
  • 3 łyżki mąki, /3 tbsp od flour,
  • 1 szklanka /1 cup - 250 ml


Wszystkie składniki prócz łyżek mąki i kakao ucieramy na gładką masę(olej i wodę proponuję dodać na końcu, wlewając cienkimi strużkami, aby masa ładnie się połączyła). Dzielimy na dwie równe części, do jednej dodajemy 3 łyżki kakao, do drugiej 3 łyżki maki.
/Combine all ingredients, except cocoa and 3 tbsp of flour into smooth mixture. Then split the mixture into two parts, add cocoa to first, 3 tbsp of flour to second.


Formę do pieczenia(lub prodiż) smarujemy tłuszczem i wysypujemy mąką. Na przemian nalewamy dokładnie wymieszane masy.
/Butter the baking tray and sprinkle flour in even layer. Pour some white mixture then dark, white, dark (like a gif higher).


Pieczemy około 45-50 minut w temperaturze 180*C. Patyczek włożony w sam środek powinien być suchutki :D
/Bake 45-50 minutes in oven heated to 180*C.

A oto zeszyt, z którego zaczerpnąłem przepis :D

Mam nadzieję, że będzie Wam smakować równie dobrze, jak mi. Wilgotne, kakaowe ciasto, które wcale nie smakuje ciężko, pomimo dużej ilości oleju.

Pozdrawiam i życzę smacznego :D
Kacper T. ;)

P.S. Przyznam, że mi się ciasto przypaliło, bo nalałem go za dużo do prodiża :D Ale spójrzcie jaki piękny wzorek wyszedł, nigdy nie udało mi się uzyskać takiego ładnego kółka w przekroju :D

Komentarze