Prosta zupa cebulowa

Kolejny konkurs na Gotujmy.pl, tym razem na zupkę.  Moja propozycja to prosta zupa cebulowa z grzanką z serem pleśniowym. Możecie oczywiście użyć dowolnego sera, jaki tylko lubicie. 



Składniki na 4-6 porcji:

  • 0,5 paczki Włoszczyzny w paskach HORTEX,
  • 1 l wody,
  • 2 ziarnka ziela angielskiego,
  • liść laurowy,
  • 3 średnie cebule,
  • 2 łyżki masła,
  • po 2 kromki chleba typu ciabatta lub bagietka,
  • ser pleśniowy, np. rokfor,
  • sól, pieprz, gałka muszkatołowa.

Zaczynamy od wrzucenia włoszczyzny do garnka i zalania jej wodą, dodajemy ziele i liść laurowy, wstawiamy na mały ogień. Można oczywiście użyć świeżych warzyw, ale czasami można sobie życie nieco ułatwić. Gotujemy około 15 minut na niewielkim ogniu.



W międzyczasie kroimy cebulę w półplasterki i wrzucamy na patelni, na której już się roztopiło masło. Solimy i na minimalnym płomieniu karmelizujemy cebulę, mieszając od czasu do czasu, żeby się nie przypaliła.

Gdy warzywa będą już miękkie, a woda przejdzie ich smakiem bierzemy i przelewamy jego część do skarmelizowanej cebuli tak, aby płyn sięgał 1 cm ponad powierzchnię cebuli. Gotujemy kilka minut. Ja dodałem również część warzyw z gotowania, aby wzbogaciły smak zupy. Resztę warzyw przetarłem i miałem drugą zupkę.



W kolejnym międzyczasie (ha :D ) kładziemy na każdej kromce chleba plastry sera i zapiekamy, aż się rozpuści. Podajemy z gorącą zupą.



Jeżeli chcecie zaskoczyć swoich gości, to przelejcie zupę do kokilek do zapiekania, zakryjcie je niezbyt szczelnie kawałkami ciasta francuskiego i zapieczcie.



Mam nadzieję,że będzie Wam smakować, bo jak widzicie zupa jest banalnie prosta.

Pozdrawiam i życzę smacznego :D
Kacper T. ;)

Komentarze