Złota nalewka jabłkowa /Golden apple tincture

Poprzednia nalewka z suszonych jabłek spotkała się z Waszym ogromnym zainteresowaniem. Ogromnie mnie to cieszy a zarazem motywuje do tworzenie kolejnych przepisów. Dzisiaj również nalewka jednak o bardziej "szlachetnym" oraz nieco łagodniejszym smaku. Złota nalewka jabłkowa.

Dla spostrzegawczych od razu spieszę z wyjaśnieniami. Na zdjęciu niestety widoczna jest obierka nie Renety Złotej a zwykłego ligola. Nalewka stała dwa miesiące i nie trzymałem obierek specjalnie do zdjęcia. A gdy już postanowiłem je zrobić to brak sezonu sprawił taki a nie inny wybór.

Składniki:
  • 1 kg jabłek Reneta Złota,
  • 0,5 l wódki,
  • 0,5 l brandy,
  • 0,5 szkl. cukru,
  • 3/4 szkl. soku jabłkowego,
Umyte jabłka kroimy na ćwiartki i usuwamy z nich gniazda nasienne. Przekładamy je do słojów lub butelek i zalewamy brandy i wódką. Szczelnie zamykamy i zostawiamy na 30 dni.

Po tym czasie zagotowujemy sok jabłkowy z cukrem i dodajemy do nalewki. Zostawiamy znowu na 30 dni. Przecedzamy i w szczelnym zamknięciu trzymamy w ciemnym miejscu.



Mam nadzieję, że nalewka Wam zasmakujcie i pamiętajcie, pijcie z głową ;)
Pozdrawiam i życzę smacznego :D
Kacper T. ;)

Komentarze

  1. Świetny blog. Lubię blogi o takiej tematyce. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat jest sezon na jabłka wiec z pewnością posmakuję :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Na moim blogu nie ma moderowania komentarzy, czasami zdarza się tak, że system ich nie publikuje. Te wulgarne są usuwane przeze mnie z automatu.