Krewetki w sosie cydrowo-karmelowym /Cider-caramel prawns

Każdy, kto zna mnie chociaż odrobinę wie, że cydr to moje uzależnienie. Uwielbiam próbować nowych, ostatnio zasmakował mi normandzki. Dzisiaj zaprezentuję Wam przepis, który idealnie nadaje się do wyeksponowania wszystkiego co w tym trunku najlepsze. Krewetki w sosie cydrowo-karmelowym polecają się na obiad. Banalnie proste, super szybkie, mega pyszne. Mam pisać dalej, czy udało mi się Was przekonać? Zapraszam ;)


Tak przy okazji, sezon na jabłka trwa, więc szykujcie się na więcej przepisów z ich udziałem w roli głównej. To też idealny moment na eksperymenty z własnym cydrem :) 

Składniki na 4 porcje:

  • 500 g surowych krewetek,
  • 2 łyżki cukru,
  • 3 łyżki wody,
  • 1 szalotka,
  • 2 ząbki czosnku,
  • mały kawałek imbiru,
  • 1 małe chili,
  • 125 ml wytrawnego cydru,
  • 2 łyżki sosu sojowego,
  • 1 łyżeczka oleju sezamowego,
  • świeża kolendra lub bazylia tajska,
  • pieprz,
Do garnka wsypujemy cukier i wlewamy wodę, ustawiamy go na średnim ogniu i powoli gotujemy, aż cukier się rozpuści i zacznie zmieniać kolor. Gdy karmel osiągnie złoty kolor wlewamy do niego cydr i zagotowujemy. Zdejmujemy z ognia.

Na oddzielnej patelni podgrzewamy olej i smażymy na nim posiekane ząbki czosnku, szalotkę, papryczkę chili oraz imbir przez 2-3 minuty. Wrzucamy umyte krewetki, wlewamy karmel, sos sojowy, doprawiamy pieprzem i dusimy 5 minut.

Zdejmujemy z ognia, gdy krewetki zrobią się pomarańczowe. Podajemy z sosem z patelni i dużą ilością kolendry. Ja miałem bazylię tajską, która sprawdziła się równie dobrze, dlatego też dodałem ją jako zamiennik.

Liczę, że Wam posmakuje, koniecznie napiszcie w komentarzach ;)
Pozdrawiam i życzę smacznego :D
Kacper T. ;)

Komentarze