Lody jabłkowo imbirowe /Apple ginger ice cream

No kochani... takiego weekendu na początku kwietnia to się nie spodziewałem. Dla mnie jako osoby zimnolubnej jest to trochę zbyt szybkie ocieplenie, ale mam nadzieję, wszystkim którzy lubią takie temperatury weekend się udał(toż to prawie jak na majówce). Na ochłodę zapraszam Was dzisiaj na lody jabłkowe z delikatnym aromatem imbiru.
Do tego przepisu wykorzystałem wódkę imbirową, ale równie dobrze sprawdzi się herbata imbirowa lub napar ze świeżego korzenia(kawałek wielkości 1 cm należy zaparzyć w połowie szklanki, a następnie ostudzić).
W tym przepisie idealnie sprawdzą się jabłka odmiany Jonatan ze względu na swoją naturalną i łagodną słodycz.


Składniki na 6-7 lodów:
  • 1 jabłko Jonatan,
  • 0,5 łyżeczki cynamonu,
  • 1,5 szkl mleka,
  • 240 g cukru,
  • 5 żółtek,
  • 1 szkl. śmietanki,
  • 4-6 łyżek wódki imbirowej,
  • 1 szkl. - 250 ml,
Jabłko obieramy i usuwamy z niego gniazdo nasienne(chyba mam deja vu czy coś). Kroimy w drobną kostkę i dusimy z odrobiną wody, aż rozpadną się całkowicie(albo przy pomocy blendera miksujemy na gładką masę).

Mleko podgrzewamy z cukrem na średnim ogniu, a następnie stopniowo przelewamy je do żółtek, które musimy cały czas mieszać, chyba że chcecie, aby wyszła słodka jajecznica. W sumie to muszę kiedyś takiej spróbować :D Całość przelewamy ponownie do garnka i gotujemy na średnim ogniu, aż masa zacznie gęstnieć.

Do mleka z żółtkami dodajemy jabłka i gotujemy jeszcze kilka minut. Dodajemy wódkę, dokładnie mieszamy i wstawiamy wszystko do zamrażalnika. Co jakiś czas mieszamy masę, żeby zamarzała równomiernie. Możemy też użyć maszyny do lodów. Na koniec przelewamy do foremek na lody i mrozimy kilka godzin.

Mam nadzieję, że przepis Wam zasmakuje.
Pozdrawiam i życzę smacznego :D
Kacper T. ;)

Komentarze