Dorsz i kalmary w piernikowo-piwnej tempurze /Gingerbreads and beer tempura cod and squid


Kochani, jak Wam mijają wakacje? Wróciliście już czy dopiero wybieracie się na wymarzony odpoczynek? Część z Was zapewne wybierze morskie klimaty. Jeżeli morze to wiadomo, ryba z frytkami. Ale czemu by nie w nowym wydaniu? Przepis bierze udział w konkursie Appetyt na Kopernika! o którym dowiedziałem się dzisiaj. Jakoś mi umknął :) Zapraszam Was zarówno do zapoznania się z moją wariacją na temat fish&chips oraz do udziału we wspomnianym wcześniej konkursie. Czasu mało, ale wierzę w Wasze umiejętności ;)


Składniki:
  • 1 filet z dorsza,
  • 2 kalmary,
  • 2 duże ziemniaki,
  • majonez,
  • cytryna,
  • olej do smażenia,
Składniki na tempurę:
  • 3 pierniczki lukrowane Serca Toruńskie,
  • 3/4 szkl. ciemnego piwa jęczmiennego typu bock,
  • 1 jajko,
  • około 0,5 szkl. mąki,
  • sól, pieprz,
Zaczynamy od przygotowania tempury. Pierniczki kruszymy i zalewamy piwem, zostawiamy na kilka minut, aby zmiękły i przy pomocy blendera miksujemy na jednolitą masę(u mnie nie było żadnej grudki, dobry blender mam :D). Dodajemy jajko, doprawiamy solą i pieprzem. Mieszamy przy pomocy rózgi. Stopniowo dodajemy mąkę, najlepiej po 1 łyżce. Gdy masa będzie mieć konsystencję gęstej śmietany odstawiamy tempurę do lodówki na 15 minut.

W międzyczasie obieramy ziemniaki i kroimy w grube frytki(z francuskiego batony). Gotujemy w osolonym wrzątku 10 minut, osuszamy i studzimy, a następnie smażymy na głębokim oleju na złoty kolor.

Rybę kroimy w kawałki wielkością zbliżone do frytek, lekko oprószamy mąką, zanurzamy w tempurze i smażymy na średnio rozgrzanym oleju(tak aby w środku ryba nie była surowa). Podobnie czynimy z kalmarem, którego wcześniej oczyszczamy i kroimy w krążki.

Majonez doprawiamy sokiem z cytryny oraz solą i pieprzem. Tradycyjny majonez możemy zastąpić ketchupem bądź sosem barbecue.

Mam nadzieję, że Wam zasmakuje równie bardzo jak mi.
Pozdrawiam i życzę smacznego :D
Kacper T. ;)

Komentarze

  1. Ryby i przyprawy korzenne-piernik... skojarzenie od razu wiedzie do kuchni staropolskiej. Pyszna propozycja.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Na moim blogu nie ma moderowania komentarzy, czasami zdarza się tak, że system ich nie publikuje. Te wulgarne są usuwane przeze mnie z automatu.