Croquembouche z serkiem owocowym /Croquembouche with fruity creamy cottage cheese

Croquembouche to francuski weselny tort(jeżeli można go tak nazwać) zrobiony z ptysiów napełnionych creme patissiere(u mnie serkiem). Łączy się je za pomocą gorącego karmelu... przymierzałem się do niego już jakiś czas. U Joli na blogu pojawił się konkurs Taste the Summer by Almette Fruit, więc pomyślałem sobie, czemu by nie spróbować. No i udało się i to jak. Udało mi się przejść do II etapu, czyli do drużynowego gotowania 11 lipca czyli już w tę sobotę. Trzymajcie więc za mnie kciuki ;) Do tego przepisu możecie użyć dowolnego kremowego serka z owocami, u mnie był to Almette z morelą i wanilią ale jeżeli macie swój ulubiony, kremowy, którym można łatwo nadziewać ptysie, to użyjcie go! :D

Składniki:
  • 300 g kremowego twarożku owocowego,
  • 260 ml wody,
  • 100 g masła,
  • 200 g mąki,
  • 5 jajek,
  • szczypta soli,
Na karmel:
  • 50-80 g cukru,
  • 2-3 łyżki wody,
Doprowadzamy wodę z masłem i solą do wrzenia, dodajemy mąkę i mieszamy dokładnie. Zaparzamy kilka minut, chłodzimy nieco i dodajemy po jednym jajku do masy. Gdy masa jest już gładka i błyszcząca szprycujemy ją na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy aż będą rumiane i puste w środku w temperaturze 180*C. Studzimy je, robimy od dołu delikatnie otwór i napełniamy je rozmieszanym serkiem. Wstawiamy ptysie do lodówki.

W rondelku rozpuszczamy cukier z odrobiną wody i robimy z niego karmel. Zanurzamy zimne ptysie(uważając żeby się nie poparzyć) i sklejamy je ze sobą. Formujemy wierzę. Resztę karmelu możemy użyć do dekoracji, jednak należy się z nim obchodzić szybko, ponieważ w bardzo krótkim czasie twardnieje.

Mam nadzieję, że przepis przypadnie Wam do gustu, jest bardzo spektakularny i prosty w wykonaniu.
Pozdrawiam i życzę smacznego :D
Kacper T. ;)

PS Trzymajcie za nas kciuki w sobotę ;)

Komentarze