poniedziałek, 18 maja 2015

Curry z kurczaka z nutą kokosową /Chicken curry with coconut twist

Przechodziłem niedawno obok indyjskiej knajpy i tak mnie złapało na curry, że nie mogłem wytrzymać. Postanowiłem więc przygotować najprostsze curry jakie może być. Zapraszam Was serdecznie na porcyjkę, ewentualnie dwie. Najlepsze w tym przepisie jest to, że możecie użyć gotowej mieszanki curry(co jest moim zdaniem mniej kłopotliwe, a na rynku jest dużo mieszanek dobrej jakości) lub skomponować własną tak, jak chcecie ;)


Składniki:
/Ingredients:
  • 250 g piersi z kurczaka, /250 g chicken breasts,
  • 100 g groszku cukrowego, /100 g sweet pea,
  • 1 mała marchewka, /1 small carrot,
  • 1 papryczka chili, /1 chilli pepper,
  • 1 łyżka oleju, /1 tbsp of oil,
  • 1 mała cebula, /1 small onion,
  • 2 łyżki curry, /2 tbsp of curry spice mix,
  • 0,5 puszki mleka kokosowego, /200 ml of canned coconut milk,
  • świeża mięta, /fresh mint,
  • 2 łyżki wiórków kokosowych, /2 tbsp of desiccated coconut,

Cebulę kroimy w drobną kostkę i podsmażamy na łyżce oleju, gdy lekko się zeszkli dodajemy przyprawę curry i drobno posiekaną papryczkę chili, smażymy kilka minut, aż przyprawa przestanie smakować surowo, a jej aromat dotrze do naszych nozdrzy. Dodajemy marchewkę pokrojoną w cienkie plasterki lub słupki. Dodajemy też kurczaka, umytego i pokrojonego w dużą kostkę. Całość zalewamy mlekiem kokosowym i dusimy, aż kurczak będzie miękki ale nie surowy(15-20 minut).
/Finely chop the onion and fry for 2 minutes into a pan with one tbsp of oil, add curry spice mix and fry until the spice starts to smell and the raw flavour disappear, add also chopped chilli if You want. Add finely sliced carrot. Fry 3-4 minutes and add chopped chicken(I chopped into big cubes), pour coconut milk and boil on low heat for -20 minutes.(chicken should be soft but not raw).

W międzyczasie gotujemy ryż, ja do wody dodałem trochę curry, dzięki czemu ma po ugotowaniu fajny kolor :D Na suchej patelni podprażamy też wiórki kokosowe na złoty kolor. Na ryż dajemy mięsko z odrobiną sosu, posypujemy wiórkami i posiekaną miętą :)
/When the chicken in simmering, boil the rice in water with few pinches of curry spice mix(the rice will be golden). On dry pan roast some desiccated coconut, but be careful, do not burn them. Rice, curry, chopped mint and roast desiccated coconut, delicious :D

Pozdrawiam i życzę smacznego :D
Kacper T. ;)

2 komentarze:

  1. Pysznie wygląda. Ach, jak ja kocham takie smaki :}

    OdpowiedzUsuń

Na moim blogu nie ma moderowania komentarzy, czasami zdarza się tak, że system ich nie publikuje. Te wulgarne są usuwane przeze mnie z automatu.