Curry z kurczaka z nutą kokosową /Chicken curry with coconut twist

Przechodziłem niedawno obok indyjskiej knajpy i tak mnie złapało na curry, że nie mogłem wytrzymać. Postanowiłem więc przygotować najprostsze curry jakie może być. Zapraszam Was serdecznie na porcyjkę, ewentualnie dwie. Najlepsze w tym przepisie jest to, że możecie użyć gotowej mieszanki curry(co jest moim zdaniem mniej kłopotliwe, a na rynku jest dużo mieszanek dobrej jakości) lub skomponować własną tak, jak chcecie ;)


Składniki:
  • 250 g piersi z kurczaka,
  • 100 g groszku cukrowego,
  • 1 mała marchewka,
  • 1 papryczka chili,
  • 1 łyżka oleju,
  • 1 mała cebula,
  • 2 łyżki curry,
  • 0,5 puszki mleka kokosowego,
  • świeża mięta,
  • 2 łyżki wiórków kokosowych,
Cebulę kroimy w drobną kostkę i podsmażamy na łyżce oleju, gdy lekko się zeszkli dodajemy przyprawę curry i drobno posiekaną papryczkę chili, smażymy kilka minut, aż przyprawa przestanie smakować surowo, a jej aromat dotrze do naszych nozdrzy. Dodajemy marchewkę pokrojoną w cienkie plasterki lub słupki. Dodajemy też kurczaka, umytego i pokrojonego w dużą kostkę. Całość zalewamy mlekiem kokosowym i dusimy, aż kurczak będzie miękki ale nie surowy(15-20 minut).

W międzyczasie gotujemy ryż, ja do wody dodałem trochę curry, dzięki czemu ma po ugotowaniu fajny kolor :D Na suchej patelni podprażamy też wiórki kokosowe na złoty kolor. Na ryż dajemy mięsko z odrobiną sosu, posypujemy wiórkami i posiekaną miętą :)

Pozdrawiam i życzę smacznego :D
Kacper T. ;)

Komentarze

Prześlij komentarz

Na moim blogu nie ma moderowania komentarzy, czasami zdarza się tak, że system ich nie publikuje. Te wulgarne są usuwane przeze mnie z automatu.