sobota, 2 kwietnia 2016

Hummus z czerwonego ryżu

Skoro już mam ten czerwony ryż, to czemu nie poeksperymentować z nim nieco? Zapraszam Was na prosty przepis, hummus w którym zastąpiłem ciecierzycę czerwonym ryżem. A co... inni mogą robić sojowe schabowe i smalczyk roślinny, to ja mogę zrobić hummus z ryżu :)


Składniki:
  • 250 g ugotowanego ryżu(ja użyłem czerwonego),
  • 4 łyżki sezamu,
  • 3 łyżki oleju sezamowego,
  • 1 mały ząbek czosnku,
  • 1 łyżeczka soku z cytryny,
  • sól,
Na suchej patelni podprażamy sezam. Uwaga, aby się nie przypalił. Studzimy go i razem z oliwą mielimy na gładką pastę przy pomocy blendera. Dodajemy czosnek, sok z cytryny i porządną szczyptę soli. Dalej blendujemy i w trakcie dodajemy po łyżce ryżu, dokładnie rozcierając każdą porcję. W razie potrzeby dodajemy odrobinę oleju.

Ten przepis, ponieważ ciecierzyca zastąpiona jest ryżem, nieco różni się konsystencją od tradycyjnego hummusu, ale moim zdaniem smak jest na tyle ciekawy, że warto zaryzykować i przygotować tę wersję. Mam nadzieję, że Wam zasmakuje w takim samym stopniu jak mi.

Pozdrawiam i życzę smacznego :D
Kacper T. ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Na moim blogu nie ma moderowania komentarzy, czasami zdarza się tak, że system ich nie publikuje. Te wulgarne są usuwane przeze mnie z automatu.